There Is No Sky, If You Don't Look Up

Cita-cita ?

Assalamualaikum dan haii ^^ 

Cita cita ? apa tuu cita cita ? cita-cita merupakan keinginan, harapan, dan tujuan manusia atau bisa juga diartikan bahwa Cita-cita adalah suatu impian dan harapan seseorang akan masa depannya,cita-cita itu adalah tujuan hidup.Cita-cita yang baik adalah cita-cita yang dapat dicapai melalui kerja keras, kreativitas, inovasi, dukungan orang lain dan sebagainya.Keberanian kita mengambil resiko hari ini bisa jadi menjadi kesuksesan tak terduga di masa depan kita.

Tdi time Pengajian Am ckgu tnya apa cita cita aku .
  cikgu : okey , bgtau saya apa cita cita kamu ?
  aku   : saya pun taktau . tak terfikir pun lgi.
  cikgu : mne boleh taktau skrg nie kamu blajar based on kamu punya cita cita , fham ? mulai hri ni            ckgu nak kamu ada cita cita.
So,  sbgai ank murid yg baik aku punn fikir laa apa laa cita cita aku tp still tak dpat . sbenarnyaa aku nak jdi doktor tp aku dah buat satu ksilapan yg sgt besar dlm hidup aku sbb aku tak ambik bio . aku terlalu pcaya sgt ckp org yg bio tuu susah . tp sbenarnyaa aku rasa akaun tu lgi susah drpd bio . sgt sedih :'( dsbbkn bnde tuu smpai skrg aku taktau nak jdi apa . aku nak mnat sgt nak kira kira duit nie . tp aku suka jumpa org . tlong deme apa sume . sbb tuu aku suka tgok ade sorang kakak doktor nie aku pun taktau knape tp yg psti die dktor . hahaha . susah sbenarnya nak buat bnde yg kita tak mnat nie sbenarnyaa tp nak buat mcm mne kalo aku tak buat jgak smpai bila bila punn aku takkan brjaya kn ? 




                              

No comments:

Post a Comment